Onlangs heb ik de vormgeving van deze site veranderd.
Even terug naar voorheen: hieronder zie je een screenshot van de oude vormgeving.



Ik hou van een minimalistische stijl en daarom moeten de twee balken bovenin verdwijnen.
De 3-kolomsindeling met vierkante startplaatjes wil ik zo houden maar de tekst erbij mag weg.



Screenshot van de nieuwe vormgeving op een horizontaal scherm.
De balken zijn weg en deze menuweergave vind ik beter. De tekst onder de afbeeldingen is verdwenen maar wordt zichtbaar als je het plaatje aantikt. Als je nog een keer tikt open je het stuk.

Call to action
Bij webdesign is het belangrijk dat de call to action (CTA) effectief is. Hoe verleid je bezoekers van je site een product te kopen? Dat kan heel simpel door een klik hier-button.

Op mijn site verkoop ik niets. Mijn doel is: aandacht voor mijn blog. Hier is de CTA intuïtief. Alleen de afbeelding moet het werk nu doen: de kijker verleiden. Doet het dat ook? Of word je pas nieuwsgierig door een titel of toelichtende tekst?



Deze weergave vind ik minder mooi maar is misschien wel doeltreffender?
Nog even sudderen, het blijft een work in progress.